Devagro

Devagro

Intro

Devagro is een aannemer gespecialiseerd in wegenwerken, grondwerken, afbraak van gebouwen en sanering van vervuilde gronden. Daarnaast hebben ze ook een eigen betoncentrale. Het is een sterk familiebedrijf dat doorheen de tijd heel wat acquisities deed. Dat heeft hun groei geen windeieren gelegd, maar zo ontstond geleidelijk aan een troebele merkarchitectuur met heel wat submerken.

Door die onduidelijke merkarchitectuur werd hun positionering en identiteit nogal chaotisch. Er was dus dringend nood aan het uitbouwen van één sterk merk. Daarvoor organiseerde de strategische cel van BOA co-creatie workshops met alle managers van de verschillende subbedrijven.

dev branding 2000x1320 001

Peel the onion

Om tot een sterk merk te komen, moet je het als ondernemer aandurven om je eigen bedrijf laag per laag te pellen. Op die manier worden de sweet spots blootgelegd. Gezien de grote verscheidenheid van activiteiten bij Devagro, was een gestructureerde aanpak noodzakelijk. Met het BOA speedboatmodel slaagden we er in om snel een doorsnede te krijgen van de sterktes en de zwaktes van de organisatie.

dev branding 2000x1320 002
dev branding 2000x1320 003

“Red ocean"

Meteen werd ook duidelijk dat er in West- en Oost-Vlaanderen veel spelers in dit segment zitten, velen zelfs met eenzelfde promesse. Enkel met een unieke positionering en een duidelijke identiteit zou Devagro kunnen het verschil maken.

Challenger

Eens de customer journey duidelijk werd uitgetekend, werden ook de behoeftes van elke doelgroep duidelijk. Die behoeftes vormden de basis voor het uittekenen van de boomstructuur van de nieuwe website. De website werd zo gebouwd dat nieuwe leads er makkelijk vinden waarnaar ze op zoek zijn.

HERO

In onze twee co-creatie workshops vonden we overkoepelende brand assests voor elk submerk wat ons toeliet om van alle versnipperde merken naar één merk groeiden: Devagro. Klaar om de wereld te veroveren met een HERO archetype van Jung. Het manifest en de visuele codes werden hierop gebouwd. Met als resultaat een moedig, stoer en hedendaags merk binnen het segment. Anders dan alle anderen, vooruit gestuwd door wilskracht.

dev vbn 001

Marketing

We kozen voor Devagro de event religion marketing strategie, omwille van de dynamische berdrijfscultuur. Op regelmatige basis worden events georganiseerd voor stakeholders en toekomstige medewerkers waarop de gasten van binnenuit kunnen ontdekken hoe het eraan toe gaat in het bedrijf.

Vandaag is Devagro met een perfecte uitrol van de nieuwe strategie en branding dé uit te dagen speler binnen het marktsegment.

Duurzaamheid

In de workshops kwam eveneens de immaturiteit van de sector aan bod op vlak van duurzaamheid. Voor Devagro -met een eigen betoncentrale- een opportuniteit om hierin aan de basis te investeren en als innovator eerste stappen te zetten in een verduurzaming van bouwmateries zoals beton.

dev flyers 1920x1080

Deliverables

Tijdens een Big Bang Event werd de nieuwe huisstijl met het een nieuw logo onthuld. Dat logo werd daarvoor in blow-up formaat in 3D geprint. Ook alle signalisatie werd omgezet naar de nieuwe huisstijl. Bovendien werd een volledig nieuwe website gecreëerd en werd het machinepark en de social media aangepakt. Om het helemaal af te maken werd er ook een brochure opgemaakt en werder er verschillende goodies ontwikkeld.

  • Big Bang Event met onthulling van de nieuwe huisstijl.
  •      Hierbij werd het nieuwe logo in blow-up formaat in 3D geprint.
  • Alle signalisatie werd in de nieuwe huisstijl omgezet
  • Volledig nieuwe website
  • Verschillende goodies
  • Machinepark
  • Social media
  • Brochure
vrachtwagens
kraan
Bekijk
Versleep