Gondella
Al meer dan 50 jaar ontwikkelt Gondella winkelinrichtingen die zorgen voor een buitengewone ervaring als klant. Met innovatieve retailoplossingen en verregaande services wil Gondella actief en duurzaam bijdragen aan de rendabiliteit van hun internationale klanten. Als familiebedrijf blijven ze evenwel trouw aan hun authentieke waarden.
Om het merk Gondella fris en eigentijds in de markt te zetten werd het team van BOA gekozen om hun volledige branding en huisstijl opnieuw uit te denken. Alles start natuurlijk met het logo en de baseline waarna alle andere marketingtools een opfrisbeurt kregen.
Als basis van het logo kwamen we al snel uit bij de eindeloze én tijdloze combinaties van Gondella’s systemen. Deze basiselementen -denk aan cirkels en balken- werden geïntegreerd in het logo. Het resultaat is een frisse interpretatie die het klassieke logo alle eer aandoet.
Om het helemaal af te maken, worden die woorden gecombineerd met een basiselement uit het logo dat hier als smiley ingezet wordt. Check vooral de schrijfwijze van de ‘G’. Het zijn twee vliegen in één klap: Gondella zorgt voor doordachte eenvoud én daardoor ook voor een glimlach bij hun klanten.
Aan de hand van de stijl van het nieuwe logo en de baseline werd een volledig nieuwe huisstijl ontwikkeld. Die werd meteen toegepast op de overzichtelijke en functionele website (www.gondella.com). Meteen werden ook drie brochures uitgewerkt, eentje per systeem/sector. Om het helemaal af te maken is het prachtig werk van BOA ook te spotten op het wagenpark en in de beursstanden van Gondella.