ASKA Bikes

ASKA Bikes

Van start-up naar snelgroeiende scale-up met BOA

ASKA Bikes is een Belgisch-Europees bedrijf dat elektrische speed pedelecs maakt voor de internationale markt. Hun oprichter klopte aan bij BOA om een sterk merk te bouwen rond hun innovatieve en duurzame mobiliteitsoplossing. Dat wij met onze expertise deze durvers vooruit hebben kunnen helpen, doet deugd.

Een grondige kennismaking als stevige fundering

Aan de hand van één prototype van de ASKA Bike en heel wat voorafgaand onderzoek zijn we samen met de oprichter en het team aan de slag gegaan. Niet onbelangrijk in deze fase van het traject is het aanvoelen van de chemie tussen twee partners. Die klik is essentieel om samen op weg te gaan. 

Tijdens de BOA Brand Boost workshops werden de personas, het marktsegment, de concurrentie en de customer journey duidelijk afgebakend. Het bepalen van deze PMF (product market fit) slaan wij nooit over. Het is een essentieel proces om het verhaal accuraat naar de markt te brengen.

Op die manier vermijd je later ook misverstanden doorheen het bouwen van het merk. Dit kan wat tijd in beslag nemen, maar op (middel)lange termijn brengt het gegarandeerd op. Een concurrent die deze oefening niet maakt en initieel sneller vertrokken was, wordt sowieso terug ingehaald.

Van spreidstand naar een uniek verhaal

Met deze kennis startten we met het bepalen van de identiteit van het merk. De ASKA speed pedelec bleek zowel een sportieve jongen als een handige pendelaar. Dat bleek een uitdaging, want hier is sprake van een zekere spreidstand. Een merk bouwen die alle behoeftes van zo’n veelzijdige gebruiker invult is niet evident.

“Bij het maken van een communicatieplan moet je durven vooruit kijken.”

Een marketing- en communicatieplan is de volgende schakel binnen deze case. Het merk zal niet vanzelf tot bij de doelgroep geraken. Daarom werden verschillende marketingacties op poten gezet, zoals een reeks van wervende mails en het bouwen van een aantrekkelijke en tegelijk informatieve website voor de juiste doelgroep.  De focus op specifieke content voor LinkedIn is voor deze slimme jongens een strategische meesterzet geweest. Daar vinden zij hun doelgroep en houden ze de dialoog levend.

Bekijk
Versleep