Sint-Baafskathedraal
In 2021 openen de deuren van het nieuwe bezoekerscentrum van de Sint-Baafskathedraal in Gent, met het Lam Gods, het bekendste kunstwerk van België, als publiekstrekker. Innovatie en interactie staan in het prestigieuze project van Toerisme Vlaanderen centraal. Bezoekers kunnen niet alleen via een Augmented Reality tour de Sint-Baafskathedraal leren kennen, ook op de website zette BOA.be in op informeren en ondersteuning bieden. Zo is reserveren van tickets met de vooraf bepaalde tijdsloten kinderspel.
De allereerste Augmented Reality tour in België, daar komt gegarandeerd volk naar kijken! Het is noodzakelijk dat de website als een geoliede machine draait en als uitstalraam voor het project fungeert. Voldoende draagcapaciteit, een geïntegreerd ticketsysteem en kwalitatieve informatie aanbieden vormen de basis.
Nadat het technische gedeelte op punt stond, startten we aan het visuele luik. Dit moest, ondanks de complexe infrastructuur, authenticiteit uitstralen en bovenal gebruiksvriendelijk zijn op desktop en mobiel. Ongeveer 80% van de bezoekers koopt zijn tickets mobiel aan.
In het afgelopen jaar was iedereen genoodzaakt zijn plannen te pauzeren door COVID-19. Ondanks de vertragingen in de bouw en het wisselend aantal toegelaten bezoekers, bleven we positief. In no time bouwde BOA.be een tijdelijke website waar alleen tickets voor het Lam Gods beschikbaar waren. Dankzij het monitoren van de verkoopcijfers kon het maximaal aantal bezoekers niet overschreden worden.
Intussen is het mogelijk om de website te ontdekken. Neem zeker eens een kijkje.