Huisstijl Vervaeke Group

Vervaeke Group

Leading the way

Als toonaangevende logistieke speler is Vervaeke gespecialiseerd in chemisch transport en tailor-made oplossingen voor klanten. Toen de firma Van der Lee in de groep diende geïntegreerd te worden, betekende dit meteen een fikse expansie richting Nederland en Duitsland. Het startsignaal om de volledige visuele identiteit onder handen te nemen.

Doel

Een heldere, herkenbare visuele stijl voor de hele groep creëren, die kon worden vertaald in heel wat verschillende communicatiedragers.

verv plan 1580221657
verv huisstijl

Nieuw logo en brand architecture

Met een nieuw logo en brand architecture werd de link gelegd tussen de beide bedrijven, zonder de essentie van het merk Vervaeke uit het oog te verliezen. ‘Leading the way’, werd als achterliggend concept gedefinieerd en vormde meteen ook de krachtige baseline. De donkerblauwe kleur werd wat prominenter naar voren geschoven, waardoor een positionering als ‘the blue brand’, mogelijk werd.

vervaeke 3

Een huisstijlhandboek als bijbel

Om over de landsgrenzen heen een coherent beeld te garanderen, werd een uitgebreid huisstijlhandboek opgesteld. Deze blauwe bijbel omvat alle huisstijlelementen en beschrijft alle communicatiedragers binnen de Vervaeke Group. Van naamkaartje tot vrachtwagen belettering.

Een website in lijn met het grote geheel

Een huisstijl is natuurlijk niet compleet, zonder een website die daar perfect bij aansluit. Bij BOA gaven we ook www.vervaeke.com vorm. Zo kreeg de gebruiksvriendelijke en overzichtelijke site een nieuwe uitstraling en vinden steeds meer bezoekers hun weg naar deze specialist in chemisch transport.

long2 1580377562