Fotografie La Lorraine Bakery Group

La Lorraine Bakery Group

Werelds warmste bakker

La Lorraine Bakery Group, de overkoepelende onderneming voor zowel Panos, Panesco en La Lorraine, de warme bakker van ons allemaal. Over de hele wereld levert La Lorraine Bakery Group aan tal van retailers hoogwaardige bakkerijproducten. Ondanks het hartverwarmende gevoel dat je bij een bakker hoort te krijgen, kreeg de visuele identiteit doorheen de jaren eerder een corporate uitstraling. Als vaste grafische partner wilde BOA het menselijke karakter terug in beeld brengen.

llbg 2000x1320px

Better bakery, better life together

‘Together’, de allesomvattende pijler waarop de nieuwe merkidentiteit van La Lorraine Bakery Group steunt en waar samenhorigheid tussen werknemers en hun (eind)klanten van groot belang is. Een sterke visuele identiteit is essentieel. Met de vernieuwde huisstijlgids zat de beeldtaal van LLBG goed, maar de beelden zelf konden ook een opfrisbeurt gebruiken. Passende fotografie is noodzakelijk om de merkwaarden tot bij het doelpubliek te krijgen, wat resulteert in herkenbaarheid en vertrouwen.

llbg 2000x1320px2
llbg 2000x1320px3

Het totaalplaatje in beeld gebracht

Om zowel het 'Better Bakery' als het ‘Better Life’ in de brand promise te coveren was er nood aan verschillende soorten beelden. Bij ‘Better Bakery’ ligt de focus voornamelijk op de productie. BOA trok hiervoor naar het kloppend hart van de verschillende vestigingen in Erpe-Mere, Ninove en Oostende. 

llbg 2000x1320px4
llbg 2000x1320px5

Bij ‘Better Life’ gaat het eerder over het tonen van de producten in het dagelijkse leven. De herkenbare situaties in combinatie met de menselijke factor spreken het ruimer publiek aan.

llbg 2000x1320px10
llbg 2000x1320px9
llbg 2000x1320px11
llbg 2000x1320px7
llbg 2000x1320px6
llbg 2000x1320px8

Met een volledige dag voor het shooten van foto- en videomateriaal brengt BOA het complete plaatje van A tot Z, van de pré- tot postproductie, prachtig in beeld. Naast sfeerbeelden werden ook de producten gefotografeerd om de verschillende categorieën aan te geven: Brood, Donuts, Foodservice, Retail, Savoure & Viennoiserie. Op die manier bracht BOA zowel het artisanale als industriële aspect van dit familiebedrijf in beeld.

llbg 2000x1320px products
llbg 2000x1320px products2
llbg 2000x1320px products4
llbg 2000x1320px products3

Benieuwd hoe BOA de visuele identiteit van LLBG onder handen nam? Ontdek het hier.
Bekijk ook zeker onze fotografie en video op hun website: www.llbg.com.

Bekijk
Versleep