J-line by Jolipa
Met meer dan 10.000 klanten wereldwijd is Jolipa een toonaangevende groothandel in interieur- en woondecoratie. Jolipa en BOA, dat is al een tijdje een fantastisch huwelijk. In 2010 kwam het bedrijf aankloppen voor een eerste website rond hun merk J-line by Jolipa. De start van nog heel wat webapplicaties en websites. Zoveel jaar later werd het tijd om nog een stapje verder te gaan ...
Om het internationale merk J-line nog vlotter bij de retailers te krijgen, werd BOA gevraagd een gloednieuw B2B e-commerceplatform te ontwikkelen met heel wat op maat gemaakte toeters en bellen.
Hoewel het internationale team aan salesmedewerkers leidend is in de verkoop aan retailers, gelooft Jolipa zeer sterk in een optimale ondersteuning. Centraal hierbij is een sales applicatie op maat, waarmee het sales team zowel online als offline vlot orders kan beheren. De volgende stap was echter een uitgewerkt e-commerceplatform, waarbij de retailers zelf hun orders kunnen plaatsen en opvolgen.
BOA ontwikkelde een systeem waarbij de retailer kan inloggen en de producten die publiek geconsulteerd kunnen worden, ook effectief kan bestellen. Daarnaast kan de retailer de bestelhistoriek consulteren, makkelijk herbestellen en gebruik maken van nog heel wat bijkomende handigheidjes.
Langs de kant van Jolipa werd er eerder al een koppeling gerealiseerd met het ERP-systeem, waar de verschillende applicaties en het e-commerceplatform gevoed worden. Elke aanpassing in de database van Jolipa wordt zo onmiddellijk doorgestuurd naar de applicaties en het platform. Zowel de sales als de retailers beschikken dus continu over up-to-date informatie.
Met BOA hebben we al jaren een vlotte samenwerking. Knowhow en professionaliteit in overvloed, maar het is vooral voor hun drive, passie en toewijding dat we met hen in zee zijn gegaan!
Dick Sabbe, Managing Director, Jolipa
In 2012 werd door BOA de eerste sales applicatie gebouwd die draaide op de laptops van het salesteam. In de loop der jaren werd deze app stevig verfijnd. In 2018 werd besloten om voor een volledige make-over te gaan. Een applicatie die zowel op iOS, Android als Windows draait, zag het levenslicht.
Updates zijn nu kinderspel. Er is een feilloze synchronisatie met het centrale systeem en de sales beschikt over mobile devices en tablets om hen in hun werk te ondersteunen. Een jaar fulltime programmeren, maar het resultaat mag gezien worden. Het spreekt voor zich dat de nauwe samenwerking tussen de teams van BOA en Jolipa essentieel was in dit succesvolle proces.
Het resultaat? Enkele maanden na lancering van de nieuwe webshop in 2019 werd er al een opmerkelijke stijging van 62% in omzet via online verkoop geregistreerd ten opzichte dezelfde periode een jaar eerder. En of deze investering rendeert!