Re-branding La Lorraine Bakery Group

La Lorraine Bakery Group

Nieuwe visuele lijn

La Lorraine Bakery Group (LLBG), een 100% Belgische familiale onderneming actief in de maalderij- en bakkerijsector die merken zoals Panos, Panesco en La Lorraine overkoepelt. Sinds enkele jaren zijn we de vaste grafische partner om de visuele identiteit van deze wereldwijde producent van hoogwaardige bakkerijproducten verder uit te bouwen.

llbg 2000x1110px

Doel

BOA werd gevraagd om de corporate identity een moderne, warme toets te geven, zonder al te abrupt te breken met het verleden. Een 2.0 versie dus aan de hand van de bestaande elementen die ook op internationaal vlak kan worden uitgerold. Er werd afscheid genomen van het lettertype en een nieuwe, warmere variant werd geïntroduceerd. Hoekig werd verruild voor afgerond, om zo een zachtere uitstraling te bekomen.

llbg 2000x1320px 2
llbg 2000x1320px 4
llbg 2000x1320px 3
llbg 2000x1320px 5
#wide#detach

Employer branding

Vier business units en 4000 enthousiaste medewerkers betekent ook alles omtrent employer branding in een nieuw jasje steken. Ook hier hebben we de bestaande dragers onder de loep genomen en in een nieuw jasje gestoken. Alle signalisatie en interne communicatie werd eveneens herwerkt zodat deze nieuwe visuele lijn tot op de werkvloer voelbaar is.

llbg 2000x1320px 6
llbg 2000x1320px 9
llbg 2000x1320px 7

Events

We verzorgen ook de grafische kant van diverse evenementen zoals de jaarlijkse LLBG Cyclo Challenge. BOA ontwierp onder andere het logo, de aankomstboog op de Botrange en alle signalisatie en documenten. We stuurden ook onze fotografen mee op pad en één van onze drones om alles vast te leggen. Ook voor het 80 jarig jubileumfeest hebben we samen met eventbureau meetmarcel alles visueel vorm gegeven.

Huisstijlhandboek

De nieuwe huisstijl werd uitgewerkt in een huisstijlhandboek, dat alle belangrijke info voor print- en digitale toepassingen bevat. Handig om op terug te vallen en om de uniformiteit van de huisstijl te bewaken.

Ondertussen gaan we bij BOA heel geregeld aan de slag met de vernieuwde corporate identity en verwerken we deze in een waaier aan marketingmaterialen.

Bekijk
Versleep