Marketing strategie Blauwpoorte nieuwbouwproject

Blauwpoorte

Wonen aan het kasteelpark Blauwhuis

Urbes is als bouwbedrijf gespecialiseerd in hoogstaande en kwalitatieve nieuwbouwprojecten. Ontwerpen die opgaan in de omgeving en tegelijkertijd opvallen door hun unieke uitstraling en tijdloos karakter, het is hun stokpaardje. Kwaliteit staat bij Urbes dan ook centraal. Een duidelijke match met BOA. Op het voormalige terrein van het kasteel Blauwhuis wordt een prestigieus project gerealiseerd, waarbij ook het kasteel zelf wordt gerenoveerd. Een nieuwe eyecatcher en trekpleister in Izegem. En of BOA fan is!

Doel

BOA werd gecontacteerd met de vraag een visuele identiteit te creëren voor dit spraakmakende project. Aansluitend werd ook een strategisch plan van aanpak opgesteld om het project in de markt te zetten en de mensen warm te maken voor de aankoop van een woning in ‘Blauwpoorte’.

blauwpoorte 2000x1110px extra

Symbiose tussen contrasten

Wooneenheden pal in het groen, de tegenstelling tussen natuur en architectuur en de hedendaagse en klassieke stijl uit de 19de eeuw die naadloos in elkaar overvloeien, stuk voor stuk inspireerden deze elementen BOA bij het ontwikkelen van een visuele identiteit. Doe daar nog een vleugje prestige en klasse bij en je komt bij een logo dat de geschiedenis en waarden van het project perfect symboliseert en dat in een strak en modern jasje. Een hedendaags wapenschild met historische referenties en een knipoog naar het heden, vat het hele project perfect samen.

Het logo was stap één, maar ook de huisstijl verwijst naar het unieke karakter van dit project. De typografie benadrukt de contrasten, waarbij BOA een modern schreefloos lettertype combineerde met een sterk geschreefde hoofdtitels. De symboliek en klasse druipen er vanaf.

3 blauwpoorte 2000x1320px
2 blauwpoorte 2000x1320px

‘Blauwpoorte’ loopt in de kijker

Zelfs een uniek project dient met de nodige commerciële inspanningen in de markt gezet te worden. Het zorgvuldig opgestelde plan bevatte ook een fraai vormgegeven éénmalig magazine, waarin de verschillende aspecten van ‘Blauwpoorte’ uit de doeken werden gedaan. De geschiedenis, de technologische snufjes, de laatste kasteelheer en talloze weetjes: ze kwamen stuk voor stuk aan bod. Niet enkel offline, maar ook op de social media werd voor het nodige rumoer gezorgd. Het verhaal werd er doorgetrokken door eerst de renovatie aan te kondigen op de Facebookpagina van het kasteel en dit daarna te linken aan de social media van ‘Blauwpoorte’. Mensen met interesse in het kasteel en de site werden zo meegenomen in het verhaal en kregen gelijk de commerciële info mee.

website immo project blauwpoorte

Een website met standing

Een gebruiksvriendelijke website met standig werd door BOA gelanceerd om dit project commercieel te ondersteunen. In lijn met de huisstijl kunnen potentiële kopers de verschillende renovatie- en verkoopfases volgen, zich inschrijven voor nieuwsupdates en alle informatie vinden over de panden die ze maar willen. Een plekje online om bij weg te dromen!

Bekijk
Versleep