Website voor C-All, een innovatieve SAAS voor de petrol industrie

Het C-all team weet van aanpakken. Dat is wel het minste wat kan gezegd worden. Deze 4 experten uit the petrol industrie klopten aan bij BOA met een duidelijke missie: de sector grondig innoveren en duurzamer maken.

Een heuse uitdaging, dus zeker spek naar onze bek.

Wat is C-all?

C-all is een innovatieve SAAS (software as a service) die uitbaters van tankstations ontzorgt en de sites duurzamer maakt. Via een cloud native web app kan de tankstation-uitbater voor het eerst alle data die door sensoren worden gemeten in 1 oogopslag zien, evalueren en ernaar handelen. Het platform visualiseert en geeft aan de hand van een visueel dashboard alarm waar eventuele problemen zouden kunnen ontstaan.

Welk probleem hebben we aangepakt?

De software die C-all heeft ontwikkeld is revolutionair. Maar als niemand je kent, dan mag je product of service nog zo innovatief zijn, groei blijft uit. Het team was al enkele maanden in de weer om het merk te lanceren, maar de storytelling draaide uit op over-engeneering. Bovendien raakten ze door gebrek aan focus, marketing-expertise en tijd  niet uit de startblokken. Nu stond de grootste beurs op wereldniveau voor de deur maar er was geen merk. Een degelijke merkidentiteit en merkpositionering drong zich op. Snel. Supersnel.

call insta 001d c

Hoe hebben we het probleem aangepakt?

Haast en spoed is zelden goed, heeft onze oma ons altijd geleerd. En gelijk heeft ze. Maar wij zouden BOA niet zijn, mochten we deze uitdaging uit de weg zijn gegaan.

Aan de hand van 2 marathon BBB co-working sessies (BOA Brand Boost) hebben we samen met het team een duidelijke richting uitgestippeld waarbij de dialoog tussen de doelgroep en het merk, aan de hand van de juiste merkidentiteit werd opgestart.

Deliverables

Naast een volledig nieuw logo en afgeleide branding, bleek de oplossing voor de over-engineering te liggen in een explainer video. 

Floris, Motion Designer BOA : “dat de klant ons 100% vertrouwde lag aan de basis van het fantastische resultaat. De deadlines waren zot, maar we did it. Alles begint bij een goed scenario en een slimme illustratiestijl waarmee we in 2 minuten een verhaal konden vertellen dat vernieuwend was binnen dit type content. 

Lorenz, graphic designer BOA: “de gouden driehoek: strategie - klant - creatie is bij deze opdracht cruciaal gebleken. Vanuit de strategische oefening wisten we dat C-all een magisch merk is omdat het de leefwereld van de gebruiker volledig omtovert van gedoe naar gebruiksgemak. Dankzij deze insights hebben we een unieke stijl kunnen vastleggen die we hebben doorgetrokken over alle deliverables heen: explainer video, beursstand, website, gadgets etc.. 

Happy client, happy agency. C-all is tot op de dag van vandaag de vele orders die zijn binnengekomen via de beurs aan het verwerken. 

En dat is finaal waarom we het doen: groei creëren voor merken en een positief gevoel bij de brandowners die met ons een partnership aangaan. 

Bekijk
Versleep