Aldi
Moeten we Aldi nog voorstellen? De winkelketen telt in België en Luxemburg ongeveer 475 winkels. We werken dus niet voor de lokale kruidenwinkel, maar voor één van de grootste en beste retailers ter wereld. Een klant waar we best fier op zijn.
Wekelijks een folder in 5 taalversies, met een oplage van 4 miljoen stuks bij de mensen in de bussen krijgen? Daar werken we bij BOA met plezier aan mee. 7 jaar geleden kwam deze vraag tot bij ons en die kans hebben we vol overtuiging gegrepen.
Fotografie, grafische vormgeving en een rigoureuze opvolging: wij nemen het op ons. Wekelijks bundelen we alle promoties in aantrekkelijke folders voor zo’n 475 vestigingen in België en Luxemburg. In onze studio werd een opstelling op maat uitgewerkt en maar liefst 15 medewerkers zijn er voor deze klant aan de slag.
Maar we doen meer dan enkel de folders. Ook de website van Aldi België en Aldi Luxemburg worden door ons onderhouden. Via een door ons ontwikkeld makkelijk beheersysteem (PIM op maat) kunnen nieuwe producten snel ingeladen én gepubliceerd worden. Dankzij deze koppeling is de website in een minimum aan tijd helemaal up-to-date. Naast het algemene beheer, ontwikkelen we voor de websites ook aantrekkelijke promotionele banners, die de consument net dat duwtje in de rug geven om tot aankoop over te gaan. Ze maken een meetbaar verschil!
DTP’ers, fotografen, stylisten en designers: het is een geoliede machine bij BOA en dat in nauwe samenwerking met de marketingafdeling van Aldi.
Bij ALDI streven we naar langetermijnrelaties waarbij er langs beide kanten vertrouwen is. BOA ondersteunt ons op dagelijkse basis met creatieve uitwerkingen voor ons belangrijkste marketing-kanon, de folder. Een kers op de taart in 2019 en een bewijs dat we juist bezig zijn, was het winnen van "Folder van het Jaar", verkozen door de consumenten.
Jolien Welleman, Manager Paid Channels & Kamila Borowicz, Manager Direct Channels, Aldi
Op de Aldi website vind je heel wat smakelijke gerechten met foto's waarvan je het water in de mond krijgt. Het werk van BOA! Wekelijks worden er gerechten samengesteld, in onze keuken bereid en vervolgens vakkundig gefotografeerd. Een klusje dat we met plezier op ons nemen en waar we letterlijk en figuurlijk graag onze tanden in zetten.
Ook op digitaal vlak maken we grote stappen vooruit. Vorig jaar zijn we vlekkeloos online kunnen gaan met onze nieuwe website. Dit, dankzij een mooie samenwerking tussen BOA en ALDI. We kunnen BOA omschrijven als harde werkers, met oog voor detail en creativiteit, houden deadlines in de gaten en denken mee naar oplossingen.
Jolien Welleman, Manager Paid Channels & Kamila Borowicz, Manager Direct Channels, Aldi